Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Informacje

Płatności bezgotówkowe

Polna droga zimą

Budynek Urzędu Gminy

Zespół Folklorystyczny Klekociaki

Wschód słońca nad rzeką Nurzec

Podlaskie Spotkania 2016

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu - TPK

Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 – otrzymasz niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Połączenie jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona tylko dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach: polskim, angielskim, rosyjskim i ukraińskim.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) jest dostępna poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:

- od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia

- w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.

Platforma jest dostępna dla osób niesłyszących

– Z konsultacji mogą również skorzystać osoby niesłyszące. Za pomocą wideoczatu, przy wsparciu tłumacza języka migowego, komunikują się z lekarzem, pielęgniarką czy położną. Z tej możliwości skorzystało 9 osób  – dodaje Maciej Bogdan Olesiński. (dane z 17.06.2021r.)

Wideoczat z tłumaczem języka migowego dostępny jest pod linkiem:

https://www.nfz.gov.pl/kontakt/teleplatforma-pierwszego-kontaktu/

Informacje o TPK przedstawione przez tłumacza Polskiego Związku Głuchych Zarządu Głównego: 

https://youtu.be/tkzhFyL72zM